Egen deo

Min deo har tagit slut. Nu är jag ingen storkonsument av deodoranter, jag är mer av den åsikten att för mycket "lukta gott" är som att umgås med en storrökare. Det sticker i näsan. Men lite grann för att åtminstone minska ner svettfrekvensen, det gillar jag och det får gärna vara en god svag doft.
Men nu var då min deo slut och av någon outgrundlig anledning så började jag googla på vad alla dessa ingredienser i en deo gör med kroppen. OM du är av den åsikten att du inte vill veta vad för skada dessa ingredienser kan göra på din kropp, då huden är kroppens största organ, så rekommenderar jag dig att INTE googla.
Men jag var nyfiken, jag googlade. jag bestämde mig för att göra min egna deo utan skadliga ämnen, så jag googlade igen. och nu är min deo klar med en svag doft av lavendel.
Var det svårt? Nej. Tog det lång tid? Nej.
 
Har du råd att avsätta 5 minuter av din tid och använda 3 ingredienser som du troligtvis redan har hemma, så
finns receptet nedan.
 
 
 
EGEN DEODORANT!
Lika delar av vardera:
  • maizenamjöl
  • bikarbonat
  • kallpressad kokkosolja
ev. några droppar essens olja
 
Blanda Maizena och bikarbonat. häll i smält kokkosolja (smälter vid 25 grader). droppa i några härliga dofter om du inte vill ha deon natuerell. Låt stå och svalna i sin burk.
Använd som en creme när du ska ha deo, och njut av din giftfria nya naturliga produkt.
2 kommentarer publicerat i
Taggar: deo, giftfri deo, giftfritt liv, göra egen deo, göra egen deodorant, leva naturligt, naturlig deo
#1 - - Marit:

Intressant tips, det ska jag prova

Svar: Vad roligt. Berätta gärna efteråt vad du tyckte
Gunilla

#2 - - Marit:

Intressant tips, det ska jag prova