Dags för Compact living på äldre dar

För ett år sedan köpte jag och maken ett torp och påbörjade ett växelvis boende. Vardagarna i stan (Göteborg) och helgerna/lediga dagar på torpet utanför Sexdrega i Svenljunga kommun. I höstas började vi tycka att det var jobbigt att åka hem på söndagarna och vi påbörjade en allvarlig diskussion om vi skulle kunna på på torpet på heltid. Att gå ifrån 270kvm med en vind fylld med "bra att ha"-saker till att leva i skogen på 45 kvm tar sin lilla tid och i skrivandets stund så är huset i stan sålt och maken har fått jobb i Borås. Vi håller på att successivt flytta de saker vi har identifierat att vi villhöver ha kvar och resterande går ut på blocket/tradera/vänner/återbruket/tippen. 
 
Jag har den senaste tiden roat mig att söka på "Compact living" i olika forum eller direkt i en sökmotor på webben. Man får många träffar, men samtliga är väldigt lika varandra, om det inte är tips på olika sängkonstruktioner så är det insprirerat för ungdomar/studenter och detta har inte varit något matnyttigt för oss. Jag kan inte riktigt säga vad jag är ute efter, men jag försöker hitta det optimala för oss och något som inte kräver att vi köper nytt, utan kan omvandla vad vi har, eller bara tänka nytt med gamla beprövade sätt.
 
Därför ska jag försöka uppdatera här på bloggen, vår egen väg till compact living för jag får mycket frågor om detta. Personer som är nyfikna eller förfasas över detta att vi i vårt äktenskap och hundar väljer bort ett stort hus till ett rum och kök med toalett i huset bredvid...
 
 
Ni finner mig även på Instagram där jag på knagglig engelska försöker skriva om mitt "hållbara  levnadssätt" du finner mig under @sustainableliving.swe